Aartsbisdom > Nieuws > ‘Op Tocht’ nummer 3 van 2015 verschenen

‘Op Tocht’ nummer 3 van 2015 verschenen

Eind vorige week is de maarteditie van bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen. Dit nummer bevat veel parochienieuws en ook is er uitgebreid aandacht voor de jaarlijkse VNB-dag die eind februari plaatsvond. In plaats van de vaste column van kardinaal Eijk is ditmaal zijn vastenbrief integraal opgenomen.

Verder bevat deze ‘Op Tocht’ onder meer een verslag van de vijfde ontmoetingsdag voor religieuzen in het Aartsbisdom Utrecht, een bericht over Roepingenzondag 2015 waarin onder meer het jaarthema ‘Wake up the World!’ (‘Schud de wereld wakker!’) wordt toegelicht en een artikel over het pastoraal bezoek aan Nederland van de Syrisch-orthodoxe patriarch van Antiochië, Ignatius Aphrem II van Antiochië.

Ook in dit nummer: de start van de restauratie van de Sint Lambertusbasiliek in Hengelo en een artikel van diaken en diocesaan diaconaal werker Herman Rolfes over caritas. “Eén van de meest gestelde vragen in PCI’en en caritaswerkgroepen is hoe men in contact kan komen met mensen die gebukt gaan onder de gevolgen van armoede. Op deze vraag is lastig een eenduidig en alomvattend antwoord te geven,” aldus Rolfes. Daarom beschrijft hij twee voorbeelden van initiatieven die mensen ondersteunen in hun zelfbehoud en levenskracht. Verder is er aandacht voor Vastenaktie en bevat deze ‘Op Tocht’ een overzicht van RKK-programma’s die rond Pasen op televisie te zien zijn. In dat schema zijn ook enkele uitzendingen van NCRV en KRO-EO (zoals The Passion) opgenomen.

– Klik hier voor de vastenbrief van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op Op Tocht