Aartsbisdom > Nieuws > Ontmoetingsdag van het Ariënsinstituut

Ontmoetingsdag van het Ariënsinstituut

De jaarlijkse ontmoetingsdag van het Ariënsinstituut vindt dit jaar plaats op zaterdag 25 april a.s. in en rond de St. Jozefkerk te Enschede. Deze dag in het weekend van Roepingenzondag is bedoeld voor de leden van de Diocesane Gebedskring en allen die het Ariënsinstituut, de priesteropleiding van het Aartsbisdom Utrecht, een warm hart toedragen.

Het programma van deze ontmoetingsdag ziet er als volgt uit:
10.30 uur: Pontificale Eucharistieviering in de St. Jozefkerk (Oldenzaalsestraat 115 te Enschede) met als hoofdcelebrant kardinaal Eijk. Twee broeders van de congregatie Missionarissen van Christus Leraar ontvangen de aanstelling tot respectievelijk lector en acoliet.
12.00 uur: Ontmoeting en eenvoudige lunch in het Parochiecentrum (Nieuwe Schoolweg 2, naast de kerk).
13.00 uur: Middagprogramma in de kerk:
– inleiding door drs. P. Kuipers, de rector van het Ariënsinstituut
– lezing over Alphons Ariëns door drs. H.W.M. ten Have, pastoor te Wageningen (parochie Zalige Titus Brandsma)
– getuigenis van enkele studenten
15.00 uur: Afsluiting in het parochiecentrum. Hier is gelegenheid om elkaar onder het genot van een hapje en een drankje te ontmoeten en nog even na te praten.
De organisatie van deze dag vraagt belangstellenden in verband met de catering om zich vóór 19 april via e-mail (rector@ariensinstituut.nl) aan te melden.

Tags: