Aartsbisdom > Nieuws > Ontmoetingsdag voor religieuzen aartsbisdom bij Broeders van Sint Jan

Ontmoetingsdag voor religieuzen aartsbisdom bij Broeders van Sint Jan

De jaarlijkse Ontmoetingsdag voor Religieuzen in het Aartsbisdom Utrecht vindt in 2014 plaats op maandag 3 februari bij de Broeders van Sint Jan in Utrecht. De religieuzen in het Aartsbisdom Utrecht hebben een uitnodiging ontvangen voor deze ontmoetingsdag, die zal duren van 10.00 tot circa 16.00 uur.

In 1997 nam paus Johannes Paulus II het initiatief voor een wereldwijde dag van gebed voor religieuzen. Deze dag is gekoppeld aan het Feest van de Opdracht van de Heer op 2 februari, ook wel bekend als Maria Lichtmis. Op deze dag worden kaarsen gezegend als symbool van Christus die het licht der wereld is. Religieuzen zijn geroepen dat licht op alle mensen te laten weerspiegelen.

Het programma van de ontmoetingsdag is als volgt:

• 10.00 uur Ontvangst met koffie / thee in het Thomas a Kempis Leerhuis (Broerestraat 12, Utrecht)
  • 10.30 uur Woord van welkom door
    – prior P. Ignatius Maria C.S.J. en
    – kardinaal Eijk
  • 11.00 uur Pontificale Eucharistieviering in de nabijgelegen H. Gerardus Majellakerk (Vleutenseweg 517, Utrecht)
  • 12.30 uur Lunch in het Thomas a Kempis Leerhuis
  • 13.30 uur Diapresentatie over de Gemeenschap van de Broeders van Sint Jan
  • 14.00 uur Lectio Divina in deelgroepen van een pericoop uit het Evangelie volgens Johannes
  • 14.45 uur Koffie/thee
  • 15.00 uur Slotwoord door kardinaal Eijk en aansluitend noon in de H. Gerardus Majellakerk