Aartsbisdom > Nieuws > Ontmoetingsdag Ariënsinstituut in teken Jaar van het Geloof

Ontmoetingsdag Ariënsinstituut in teken Jaar van het Geloof

Afgelopen week is de tiende editie van de Nieuwsbrief van het Ariënsinstituut verstuurd naar de abonnees. Bij de nieuwsbrief hebben zij ook een uitnodiging ontvangen voor de Ontmoetingsdag van het Ariënsinstituut op 20 oktober. Deze Ontmoetingsdag zal geheel in het teken van het Jaar van het Geloof staan en begint om 11.00 uur met een pontificale Eucharistieviering in de St. Catharinakathedraal (Utrecht). Hoofdcelebrant is kardinaal Eijk.

Voor deze Eucharistieviering zijn priesters uitgenodigd te concelebreren en diakens te assisteren (zelf albe en witte stola meenemen). Na de viering wordt de dag voortgezet in de nabijgelegen Nicolaïkerk (Nicolaaskerkhof 8), waar de aanwezigen eerst een lunch krijgen aangeboden. Om 13.30 zal rector Kuipers van het Ariënsinstituut het middagprogramma openen. Daarna verzorgt kardinaal Eijk een lezing over ‘Roepingenpastoraat in het licht van Vaticanum II’. Zijn bijdrage wordt gevolgd door een muzikale en ludieke toegift, waarna er om 15.00 uur gelegenheid is voor informele ontmoeting.

Aanmelden voor de Ontmoetingsdag: s.v.p. vóór 15 oktober via e-mail (rector@ariensinstituut.nl)

Nieuwsbrief
Het Jaar van het Geloof staat ook centraal in de bijdrage van rector Kuipers aan de nieuwsbrief: hij vertelt onder meer welke activiteiten het Ariënsinstituut rondom dit themajaar zal ontplooien. Daarnaast stellen twee nieuwe priesterstudenten zich voor: Piet Houtman en Jeroen Nagtegaal. Verder is er in deze nieuwsbrief aandacht voor de Ariënsweek waarmee het vorige studiejaar werd afgesloten, de campagne voor het permanent diaconaat en de mogelijkheid om met belastingvoordeel te schenken aan het Fonds Priesteropleiding Aartsbisdom Utrecht.

– Lees hier de volledige nieuwsbrief
– Download hier de uitnodiging voor de Ontmoetingsdag

Tags: ,