Aartsbisdom > Nieuws > Oktobernummer van Op Tocht in teken van diaconie en bedevaart

Oktobernummer van Op Tocht in teken van diaconie en bedevaart

Eind deze week verschijnt het oktobernummer van Op Tocht. In deze editie van het bisdomblad spelen twee onderwerpen de hoofdrol: het themakatern is gewijd aan diaconie, met daarbij veel aandacht voor de Ariëns Prijs voor Diaconie die begin oktober werd uitgereikt aan het project ‘De Herberg’ uit Westervoort. Van de recente bisdombedevaart naar Rome is een vier pagina’s tellend fotoverslag opgenomen.

Daarnaast bevat deze Op Tocht een inspirerend verhaal vanuit de Apeldoornse Emmaüsparochie: het voorlopig sluitstuk en hoogtepunt van het proces binnen deze parochie waarin de gemeenschap naar wegen zoekt om parochianen uit de verschillende geloofsgemeenschappen van de stad thuis te laten komen in het eucharistisch centrum, werd zondag 22 september gevierd onder het motto ‘Emmaüsparochie, een schat aan informatie’. In zijn column schrijft kardinaal Eijk ditmaal over ‘een blanco cheque’: niet één die geld vertegenwoordigt, maar de blanco cheque die elke christen tekent die besluit om Jezus bewust en met overgave na te volgen.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op Op Tocht