Aartsbisdom > Nieuws > Oecumenische gebedswake voor vrede in Apeldoorn

Oecumenische gebedswake voor vrede in Apeldoorn

De gemeenschap van Sant’Egidio Nederland organiseert op 12 april in de Onze Lieve Vrouwekerk (Hoofdstraat 18 te Apeldoorn, aanvang 19 uur) de jaarlijkse oecumenische Gebedsdienst voor de Martelaren. Scriba van de Protestantse Kerk in Nederland ds. De Reuver zal voorgaan, samen met hoogwaardigheidsbekleders van de Rooms-Katholieke Kerk, de Syrisch-Orthodoxe Kerk, de Russisch-Orthodoxe Kerk, de Oud-Katholieke Kerk, de Koptische Kerk en de Church of England.

De gemeenschap van Sant’Egidio hoopt dat ook veel ‘gewone’ kerkgangers van uiteenlopende kerken die avond naar de OLV-kerk komen. Diaken Dashorst van de Apeldoornse parochie en lid van Sant’Egidio: “Het is een waardevolle traditie om ter voorbereiding op het Paasfeest samen te komen in deze oecumenische gebedsdienst. Wij hopen dat de verschillende christelijke kerken ruim vertegenwoordigd zijn. Het belooft een indrukwekkende viering te worden waarin de namen worden gelezen van de christenen in de wereld die recent voor hun geloof hun leven hebben gegeven.”
Dashorst: “Het is een gebed uit solidariteit met alle mensen die leven in de verdrukking en vervolgd worden voor hun geloof. In deze wake komen mensen samen uit het hele land om te bidden en te zingen voor de vrede, vrede in Oekraïne en de wereld. Alle mensen die de vrede een warm hart toedragen worden van harte uitgenodigd om met ons mee te bidden.”

Tags: