Aartsbisdom > Nieuws > Nieuwsbrief Ariënsinstituut sluit aan bij Heilig Jaar

Nieuwsbrief Ariënsinstituut sluit aan bij Heilig Jaar

Vlak voor Kerstmis viel bij de leden van de Gebedskring van de Utrechtse priesteropleiding het Ariënsinstituut de Nieuwsbrief op de mat. De Nieuwsbrief opent zoals gebruikelijk met een bijdrage van rector Kuipers, die schrijft over ‘Barmhartig als de Vader’. Hij sluit zo aan bij het Heilig Jaar van de Barmhartigheid dat op 8 december van start ging.

Verder is in deze Nieuwsbrief onder meer een korte weergave opgenomen van een toespraak die paus Franciscus eind november hield tot de deelnemers aan de conferentie van de Congregatie voor de Clerus. De paus benadrukte dat de persoonlijke geschiedenis van een student belangrijk is bij diens vorming: “Priesters hebben een geschiedenis, ze zijn geen ‘paddenstoelen’ die plotseling in de kathedraal verschijnen op de dag van hun wijding,” zo zei paus Franciscus.
Verder besteedt de Nieuwsbrief aandacht aan de muzikale vorming van de seminaristen op het Ariënsinstituut en wordt de komende ontmoetingsdag van de Gebedskring aangekondigd: deze zal plaatsvinden op 16 april 2016 in Utrecht.
Rector Kuipers: “We blijven altijd op zoek naar nieuwe leden van de Diocesane Gebedskring. De zorg voor de toekomst van onze Kerk is immers een gezamenlijke zorg. Alleen als we blijven bidden om nieuwe roepingen, zal de Heer de Kerk ook zegenen met nieuwe priesters, diakens en religieuzen. Daarom wil ik alle gelovigen van het Aartsbisdom Utrecht oproepen om zich bij de Gebedskring aan te sluiten.”
Dat kan heel eenvoudig via de website van het Ariënsinstituut (www.ariensinstituut.nl) of door een briefje te sturen aan: Diocesane Gebedskring, p/a Keistraat 9, 3512 HV Utrecht.

Klik hier om de Nieuwsbrief te downloaden

Tags: ,