Aartsbisdom > Nieuws > Nieuwe jongerenwerker voor Aartsbisdom Utrecht

Nieuwe jongerenwerker voor Aartsbisdom Utrecht

Met ingang van 1 juli 2017 wordt Jesús Mauricio Meneses Santiago benoemd tot jongerenwerker van het Aartsbisdom Utrecht. Het betreft een aanstelling voor 0,5 fte. Hij volgt daarmee Amanda Praseres en Samuel Luz op. Zijn voornaamste werkzaamheden zijn in samenwerking met het jongerenplatform organiseren van jongerenactiviteiten en de voorbereiding van de aartsdiocesane deelname aan de Wereldjongerendagen in Panama (2019).

Jesús Mauricio Meneses Santiago werd op 6 juli 1984 geboren in Norte de Santander (Colombia). Hij kwam enkele jaren geleden naar het Aartsbisdom Utrecht en is student aan de priesteropleiding het Ariënsinstituut. Inmiddels heeft hij twee pastorale stages in het aartsbisdom gedaan: in Amersfoort en in Twente. Ook was hij betrokken bij diverse kinder- en jongerenactiviteiten (foto boven: tijdens het kinderkamp in 2015). Hij wordt diaken gewijd op 6 mei a.s., zijn priesterwijding volgt op 11 november van dit jaar. Hij krijgt per 1 juli ook een halftijds benoeming in het pastorale team van de parochie HH. Martha en Maria (Baarn en omgeving).

a Mauricio professio fidei 1 kl (1)
Jesús Mauricio Meneses Santiago tijdens de aflegging van de ‘professio fidei’ (de geloofsbelijdenis en de eed van trouw) op 12 april in de Chrismamis.