Aartsbisdom > Nieuws > Nieuwe folder over nalaten voor parochies

Nieuwe folder over nalaten voor parochies

Er is een nieuwe folder beschikbaar die parochies en gemeenten kunnen gebruiken om hun leden te informeren over de mogelijkheden van nalaten aan de Kerk. De folder ‘Nalaten voor parochies’ legt het accent op het kunnen bijdragen aan de Kerk zodat deze blijft behouden voor toekomstige generaties. De folder biedt verder de mogelijkheid om lokale contactgegevens te laten indrukken.

De folder is geproduceerd in opdracht van de Interkerkelijke Commissie Geldwerving (ICG) waarin de Rooms-Katholieke Kerk, de Protestante Kerk in Nederland en de Oud Katholieke kerk van Nederland samenwerken. De ICG organiseert jaarlijks de Actie Kerkbalans en vandaar dat de folder in eerste instantie te bestellen is via de website www.kerkbalans.nl.
Aanbevolen wordt de folder achterin de kerk te leggen of deze mee te sturen met de post over Kerkbalans dan wel bij gelegenheid van een andere actie. Op www.kerkbalans.nl staat onder de button ‘Nalaten’ een aantal teksten om te gebruiken op de website of in het parochieblad.

Klik hier voor de folder ‘Nalaten voor parochies’

Tags: