Aartsbisdom > Nieuws > Nieuw hoofd communicatie Aartsbisdom

Nieuw hoofd communicatie Aartsbisdom

De staf van het aartsbisdom is verheugd te kunnen melden dat een nieuw hoofd communicatie is gevonden. Op 1 juni aanstaande zal in die functie in dienst treden dhr. drs. R.L. Enthoven. Hij is op dit moment nog werkzaam bij het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK) als eindredacteur van het blad rkkerk.nl. Dat blad ondergaat momenteel een restyling, die dhr. Enthoven inhoudelijk begeleidt. Om deze operatie tot een goed einde te kunnen brengen, zal hij tot 1 oktober gedurende een dag per week nog werkzaamheden verrichten voor het SRKK.

Dhr. Enthoven (38) heeft filosofie gestudeerd aan de Universiteit van Tilburg en is enkele jaren freelance werkzaam geweest als journalist, gedurende welke periode hij onder meer schreef voor het Tilburgse universiteitsblad. Sinds eind 1997 is hij in dienst bij het SRKK, gedurende de laatste vijf jaren als eindredacteur.
Een van de taken die de aandacht zullen vragen van dhr. Enthoven betreft extranet, het nieuwe communicatiemiddel tussen parochies en het bisdom. Verder zal hij zich onder meer bezighouden met het bisdomblad Op Tocht en met de website van het aartsbisdom. Als perschef zal, in ieder geval voorlopig, de secretaris-generaal blijven functioneren.