Aartsbisdom > Nieuws > Navision verwelkomt 1000ste parochie

Navision verwelkomt 1000ste parochie

Eind 2010 bereikte het Interdiocesaan Platform voor Automatisering en Ledenadministratie (IPAL) een nieuwe mijlpaal: de 1000ste parochie heeft zich aangemeld voor de overstap naar het systeem Navision. IPAL-voorzitter H. van Ruijven: “Het jaar 2010 was voor IPAL maar ook voor de gebruikers van Navision een bewogen jaar. De noodzakelijke overgang naar een nieuw hostingbedrijf zorgde voor ongemak in het gebruik van het systeem. Deze problemen liggen gelukkig achter ons.”

In 2010 heeft IPAL een vernieuwde, vereenvoudigde versie uitgebracht van de financiële module. Ook is de begraafplaatsmodule operationeel geworden en wordt er gewerkt aan vereenvoudiging van de module voor de kerkbijdrage. Van Ruijven: “Ik wil mijn grote waardering uitspreken aan alle parochies die de afgelopen jaren de overstap naar Navision gemaakt hebben, omdat ik uit ervaring weet dat zo’n omschakeling altijd extra tijd en inzet vergt. Maar deze inzet levert ook veel op: een stabiel en betrouwbaar systeem en een verbeterde kwaliteit van uw ledenbestand. Graag wil ik alle parochies die nog niet zijn overgestapt in 2011 van harte welkom heten.”