Aartsbisdom > Nieuws > ‘Nacht zonder dak’ in Wijk bij Duurstede

‘Nacht zonder dak’ in Wijk bij Duurstede

In het weekend van 11 op 12 oktober overnachtten vijftien tieners en jongeren uit de Paus Johannes XXIII parochie een ‘nacht zonder dak’ in de pastorietuin van Wijk bij Duurstede. Vergezeld door pastoor Gerben Zweers en pastoraal werkster Meike Hettinga sliepen ze in kartonnen dozen of onder een plastic zeil om zo geld op te halen voor Iraakse vluchtelingen.

Deze overnachten, wanneer ze op de vlucht zijn, immers ook vaak zonder dak. Zondag was de jaarlijkse parochiedag waar de jongeren na de H. Mis hun van melkpakken gemaakte beursjes verkochten en nog collecteerden. In totaal haalden ze 2200 euro op. Pastoor Zweers: “Dat is een geweldig resultaat en volgend jaar willen de jongeren het dan ook weer doen.”

Tags: