Aartsbisdom > Nieuws > Mgr. Woorts bij dubbel jubileum in Meddo

Mgr. Woorts bij dubbel jubileum in Meddo

In Meddo werd op 22 juni het 150-jarig bestaan van de H. Johannes de Doper kerk en het 125-jarig bestaan van het plaatselijke Herenkoor gevierd. Speciaal voor de feestelijke Eucharistieviering, met mgr. H. Woorts als hoofdcelebrant, had de Winterswijkse componist Hugo Klein Severt de Johannesmis geschreven. Kerkorgel en fanfare-instrumenten werden gecombineerd en er was een gelegenheidskoor samengesteld van Meddonaren.

Pastor Dave Capucao was op uitnodiging van de geloofsgemeenschap uit de Filipijnen overgekomen om de hoogmis mee te vieren. Hij was voor hij terugkeerde naar zijn vaderland vijf jaar pastor in de St Ludger parochie en woonde in die periode in de pastorie van Meddo.

jubileum-sint-ludger-parochie-kerk-meddo-5-kl jubileum-sint-ludger-parochie-kerk-meddo-4-kl

‘Videoscherm’
“In de pastorietuin stond een tent met videoscherm om de drukte te kunnen opvangen. Een half uur voor aanvang van de Mis was er in heel Meddo nauwelijks nog een parkeerplek te vinden,” zo meldt het korte verslag op Facebook van de parochie.
Mensen die de viering bijwoonden waren nadien uitgenodigd voor een gezamenlijke broodmaaltijd in zaal Spiekerman. Aansluitend vond daar ook een receptie plaats. Ook kregen diverse vrijwilligers uit handen van mgr. Woorts de Willibrordonderscheiding uitgereikt voor hun jarenlange inzet.

jubileum-sint-ludger-parochie-kerk-meddo-1-kl jubileum-sint-ludger-parochie-kerk-meddo-2-kl

Foto’s: Eveline Zuurbier