Aartsbisdom > Nieuws > Mgr. Hoogenboom hoofdcelebrant bij openluchtviering

Mgr. Hoogenboom hoofdcelebrant bij openluchtviering

Vanwege het Hoogfeest van Maria Tenhemelopneming op 15 augustus vond zaterdagavond 13 augustus jl. volgens een al bijna 40-jarige traditie een plechtige Eucharistieviering plaats bij de Lourdesgrot in Zevenhoven-Noordeinde. Hoofdcelebrant van deze viering in de openlucht was de Utrechtse hulpbisschop mgr. Th. Hoogenboom. Pastoor J. Glas van de federatie Clara & Franciscus in het bisdom Rotterdam (waar Zevenhoven onder valt) concelebreerde.

Bij de viering waren ongeveer 650 mensen uit de wijde omgeving aanwezig. Tijdens de viering –het was een prachtige zomeravond – brachten de gelovigen een bloemenhulde aan Onze Lieve Vrouw van Lourdes. In zijn homilie legde mgr. Hoogenboom uit dat we de betekenis van het Hoogfeest van Maria Tenhemelopneming slechts goed kunnen begrijpen tegen de achtergrond van de verrijzenis en de hemelvaart van Gods mensgeworden Zoon Jezus Christus.
Paus Pius XII heeft in 1950 de dogmatische waarheid geformuleerd dat de Onbevlekte Maagd Maria, de Moeder van God, na de voltooiing van haar aardse levensweg met ziel en lichaam in de hemelse glorie is opgenomen, alwaar zij nu deelt in de heerlijkheid van haar verrezen Zoon, onze Heer Jezus Christus. Met onze vreugden en noden mogen wij ons altijd weer wenden tot Maria, de Moeder van de Kerk die ook onze voorspreekster is bij haar Zoon.

De Lourdesgrot is te vinden bij de Johannes Geboortekerk, Noordeinde 26, 2435 AG Zevenhoven. Contactpersoon is Gerard van den Ham, tel.: 06 12043366.
Er is ook een website van Lourdesgrotten in Nederland: www.lourdesgrotten.nl

Lourdesgrotviering e kl Lourdesgrotviering b kl

Lourdesgrotviering a kl Lourdesgrotviering c kl

Foto’s: Gerard van den Ham