Aartsbisdom > Nieuws > Mgr. Eijk gaat voor in oecumenische vesper

Mgr. Eijk gaat voor in oecumenische vesper

De Utrechtse Stedelijke Raad van Kerken (USRK) organiseert in het kader van de Nationale Dodenherdenking op dinsdag 4 mei om 19.00 uur een vesper in de Pieterskerk. De gezamenlijke Utrechtse kerken willen daarmee uitdrukking geven aan de waarde van de bevochten vrijheid. Aartsbisschop Eijk zal voorgaan in deze vesper.

“Het is een moment van bezinning rond wat er gebeurde in de jaren ’39 -’45 maar ook rond de vraag hoe wij vandaag met onze vrijheid omgaan,” zo meldt de USKR. De gezamenlijke kerkgenootschappen in Utrecht willen met de oecumenische dienst uitdrukking geven aan “de waarde van de bevochten vrijheid”.
De vesper wordt gehouden in de Pieterskerk. Aansluitend op de vesper vertrekt de Stille Tocht, onder het gelui van de zware Salvatorklok in de Domtoren, vanaf het Pieterskerkhof door de binnenstad naar het Domplein. Daar vindt, na de twee minuten stilte, de kranslegging plaats bij het Vrijheidsmonument.

vespergroot