Aartsbisdom > Nieuws > Marialof op 2 en 30 oktober in basiliek Groenlo

Marialof op 2 en 30 oktober in basiliek Groenlo

“Het Heilig Jaar van de Barmhartigheid loopt ten einde. Maar eerst vieren we nog de oktobermaand/Rozenkransmaand met onze bijzondere aandacht voor Maria, de ‘Moeder van Barmhartigheid’, zoals zij in het ‘Salve Regina’ wordt toegezongen.” Dat schrijft pastoor De Jong van de St. Paulusparochie in de aankondiging van het Marialof op 2 en 30 oktober in de H. Calixtusbasiliek te Groenlo (Kerkstraat 8).

Pastoor De Jong: “Al twintig eeuwen mogen wij als gelovigen ervaren en getuigen, dat Maria de ‘Moeder van Barmhartigheid’ is. Zij heeft de Barmhartige Heer gedragen en houdt Hem aan de wereld voor. Haar geloof, haar overgave aan de wil van God inspireert ons en helpt ons om ook zelf barmhartige mensen te zijn; mensen die vanuit liefdevolle bewogenheid in beweging komen om er te zijn voor onze naasten.”

Het Maria-oktoberlof met uitstelling van het Allerheiligste, rozenhoedje en na afloop biechtgelegenheid wordt gehouden op:
– zondag 2 oktober, 17.00 uur (openingslof)
– zondag 30 oktober, 17.00 uur (sluitingslof)