Aartsbisdom > Nieuws > Mariakapel St. Augustinuskerk Utrecht weer geopend

Mariakapel St. Augustinuskerk Utrecht weer geopend

De Mariakapel van de St. Augustinuskerk in de Utrechtse binnenstad is op 22 april heropend met een inzegening door pastoor Huitink. De aanwezigen baden tevens het rozenkransgebed. Vanwege tegenslag bij de restauratie is de kerk zelf nog niet toegankelijk.

Uit dankbaarheid dat de parochie in de Tweede Wereldoorlog behouden bleef, werd in 1954 aan de rechterzijde van de kerk de Mariakapel gewijd. Het Spaanse Mariabeeld stamt uit de 17de eeuw.

Van de Sint Catharinakathedraal in Utrecht worden de deuren sinds kort geopend en gesloten door de beveiliging van het naastgelegen Museum Catharijneconvent. Ook voert de beveiliging regelmatig controles uit. Vooralsnog is alleen de Mariakapel toegankelijk, dagelijkse openstelling van de kerk wordt nog onderzocht.

Mariakapel Augustinuskerk

Tags: