Aartsbisdom > Nieuws > ‘Make-over’ voor bisdomblad ‘Op Tocht’

‘Make-over’ voor bisdomblad ‘Op Tocht’

Het bisdomblad ‘Op Tocht’ heeft vanaf het eerste nummer van 2011 niet alleen een nieuw uiterlijk maar ook een nieuwe opzet. Gekozen is voor een rustiger indeling. Naast deze vernieuwde vormgeving ging ‘Op Tocht’ ook inhoudelijk op de schop. Elk nummer bevat voortaan een themakatern van acht pagina’s. Dat thema wordt op verschillende manieren uitgelicht: van feitelijke informatie of praktische tips tot interviews met betrokkenen.

Met deze katernen kunnen onderwerpen die wat meer aandacht verdienen aan bod komen, ook zonder dat daar een actuele aanleiding voor is. Als eerste themakatern is gekozen voor een vooruitblik op 2011, ook omdat de bisdomstaf begin februari een pastoraal-liturgisch beleidsplan heeft uitgebracht.

‘Op Tocht’, het tien keer per jaar verschijnende fullcolour tijdschrift van het Aartsbisdom Utrecht, bericht over belangrijke gebeurtenissen in de parochies, bevat interviews met inspirerende mensen en brengt nieuws en achtergronden over het bisdombeleid.
Het blad wil een verbindend element zijn tussen de parochies van het aartsbisdom en de lezers bijpraten over diocesane activiteiten.
Naast informatie wil ‘Op Tocht’ ook inspiratie bieden. De overige pagina’s van Op Tocht blijven dan ook voor een deel gewijd aan de vertrouwde rubrieken als ‘Tussen Kerk en kunst’, Diaconie en de NSGV. Anderzijds komen ook op deze pagina’s meer achtergronden en interviews aan bod. Ook is het de bedoeling om wat meer ‘internationaal’ nieuws op te nemen van mensen uit het aartsbisdom die in den vreemde soms geloofsbergen verzetten. De nieuwspagina’s worden voortaan sterk beperkt en zullen vooral nog korte berichten bevatten – het blijkt dat voor de nieuwsvoorziening de website www.aartsbisdom.nl en de daaraan gekoppelde digitale Nieuwsbrief voor een groot deel aan de behoefte voldoen.

Een persoonlijk post-abonnement ‘Op Tocht’ kost slechts € 17,50 per jaar, klik daarvoor hier. In veel gevallen is een abonnement via uw parochie (à 7,95 per jaar) ook mogelijk: informeer bij het secretariaat van uw parochie.

op-tocht-omslag-2011

Tags: