Aartsbisdom > Nieuws > Magazine over de opleidingen van het Ariënsinstituut

Magazine over de opleidingen van het Ariënsinstituut

Begin juni 2024 is een magazine (28 blz.) verschenen bij gelegenheid van het tienjarig jubileum van de herstart van de Utrechtse priesteropleiding het Ariënsinstituut.

Rector Kuipers schrijft in het voorwoord: “Er is de afgelopen tien jaar veel gebeurd. … Misschien wel het belangrijkste feit is dat het Ariënsinstituut ook de opleiding is gaan verzorgen voor (onbezoldigde) permanente diakens, catecheten en diaconaal assistenten. Daarmee is het geworden tot een centrum voor alle diocesane opleidingen tot het pastoraat en is het huis aan de Keistraat een thuis geworden voor allen die zich voorbereiden op een ambt of een zending in het aartsbisdom. Inmiddels hebben deze opleidingen hun eerste vruchten afgeworpen: in verschillende parochies zijn diakens, catecheten en diaconaal assistenten werkzaam.”

Kuipers vertelt in dit magazine, getiteld ‘Opleidingen van het Aartsbisdom Utrecht’, over de vier pilaren van de priesteropleiding, daarnaast zijn er bijdragen over de andere opleidingen. De studierector licht het onderwerp ‘theologie studeren aan de universiteit’ toe, er is een artikel over de missionaire parochie en het magazine biedt informatie over het pand en over de naamgever, priester Alphons Ariëns.

Klik hier om het magazine te bestellen (5 euro incl. verzenden)

Tags: