Aartsbisdom > Nieuws > Ludgergedachtenis 2010: wandelbedevaart op Palmzondag

Ludgergedachtenis 2010: wandelbedevaart op Palmzondag

In samenwerking met de Ludgerkring Oost-Gelderland organiseert het Ludgercomité van het Aartsbisdom Utrecht op Palmzondag 28 maart een Ludgerdag. Deze datum is gekozen naar aanleiding van de kerkelijke feestdag van Ludger, die twee dagen eerder wordt gevierd. Het programma van de Ludgergedachtenis 2010 heeft een oecumenisch karakter.

Ludger, de in Zuilen geboren tijdgenoot van Karel de Grote en Bonifatius, is sterk verbonden met de geschiedenis van Nederland en in het bijzonder met die van de Achterhoek. De Ludgerkring en het Comité proberen op diverse manieren de gedachtenis aan Ludger te verlevendigen. Zo werd vorig jaar, 1200 jaar na Ludgers dood, aan de N314 bij Den Elter een gedenkteken onthuld. Eerder al was het Ludgerpad geopend, dat loopt van Zutphen over Den Elter en Vierakker naar Aalten.

Programma en aanmelden:

• 13.15 uur: aankomst van de deelnemers bij de St.-Willibrorduskerk in Vierakker,
  • waarna: gezamenlijk vervoer naar café-restaurant Den Elter, ontvangst met koffie
  • 14.00 uur: bezinningsmoment bij het Ludgergedenkteken
  • 14.05 uur: wandelbedevaart naar Vierakker, ± 4 kilometer
  • 15.30 uur: oecumenische vesper in de St.-Willibrorduskerk
  • 16.15 uur: koffie in het Ludgerusgebouw naast de kerk

Aanmelden voor de Ludgerdag kan via e-mail: e.ivens@hccnet.nl of tel.: 0314-333470.
Deelname is gratis, maar een vrijwillige bijdrage ter bestrijding van de onkosten is welkom.

Meer informatie:
De website www.ludgerkring.nl biedt meer informatie over de H. Ludger en de activiteiten van de Ludgerkring Oost-Gelderland. Hier is ook het wandelboekje verkrijgbaar, behorend bij het Ludgerpad.
Het programma van de Ludgerdag 2010 is eveneens te vinden op de site.

ludgermonument

Tags: