Aartsbisdom > Nieuws > Lourdeswerk Hooglanderveen 40 jaar

Lourdeswerk Hooglanderveen 40 jaar

In de St.-Josephkerk te Hooglanderveen (parochie Onze Lieve Vrouw van Amersfoort) wordt flink uitgepakt om in de Mariamaand mei 2014 het 40-jarig jubileum van het Lourdeswerk Hooglanderveen te vieren. Zo is er elke donderdagavond na de Mariaviering een lezing, onder anderen verzorgd door mgr. Woorts en Ronald Valk, vertaler van het bekende boek ‘Lourdes, het ware verhaal van de verschijningen’. Ook komt er een tentoonstelling.

“Het Lourdeswerk zorgt ervoor dat mensen die op een of andere manier een steuntje in de rug nodig hebben, de kans krijgen om naar Lourdes op bedevaart te gaan,” zo wordt toegelicht op de website van de parochie. Op de tentoonstelling (van 25 t/m 29 mei) zijn voorwerpen te zien die te maken hebben met Maria, zoals foto’s, video’s, handwerken, beelden, medailles of boekjes over Maria. Ook wil de organisatie in een diashow foto’s projecteren van parochianen in Lourdes: zowel recent materiaal als beelden uit vroegere periodes.

Klik hier voor het volledige programma.