Aartsbisdom > Nieuws > Andere locatie voor diocesane kostersdag wegens grote belangstelling

Andere locatie voor diocesane kostersdag wegens grote belangstelling

De koster heeft een belangrijke rol in de kerk, maar blijft zelf vaak op de achtergrond. Om meer aandacht te geven aan kosters, organiseert het Aartsbisdom Utrecht op zaterdag 16 januari 2010 een diocesane kostersdag.

Deze dag zou oorspronkelijk plaatsvinden op de locatie Dijnselburg in Zeist, maar wegens overweldigende belangstelling – er hebben zich inmiddels zo’n 500 kosters aangemeld – is besloten om de dag in de stad Utrecht te houden. De dag start nu in de Sint Catharinakathedraal aan de Lange Nieuwstraat. Na de Eucharistieviering verplaatst het gezelschap zich naar de nabijgelegen Nicolaïkerk.

Programma
Na een welkomstwoord en een toelichting op het programma begint de dag om 11.00 uur met een Eucharistieviering met als hoofdcelebrant mgr. Eijk. Aansluitend aan de lunch volgen diverse programmaonderdelen. Zo verzorgt vicaris Woorts een inleiding over enkele taken van de koster. De dag wordt om 14.30 uur afgesloten, waarna nog een gezellig samenzijn volgt.

Kosters die zich nog aan willen melden voor deze Ontmoetingsdag kunnen contact opnemen met de heer G.L.M. Lokate, e-mail: lokate@aartsbisdom.nl of tel.: 06 30162548.
Vermeld a.u.b. uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres, alsook de parochie of instelling waar u koster bent.

Voor een tegemoetkoming in de kosten wordt voor deelname aan deze Kostersdag € 5,00 per persoon gevraagd. Dit bedrag kan worden voldaan bij binnenkomst in de Nicolaïkerk.

Klik hier voor het volledige programma en meer informatie over de locaties