Aartsbisdom > Nieuws > Lijst met parochienamen linkt naar parochiële websites

Lijst met parochienamen linkt naar parochiële websites

Wie op zoek is naar de website van een parochie in het Aartsbisdom Utrecht, kan vanaf nu terecht op de speciale pagina ‘Parochies in het Aartsbisdom Utrecht’ op aartsbisdom.nl. Alle parochies worden daar in alfabetische volgorde vermeld, met een onderverdeling in de drie vicariaten van het aartsbisdom. Ook de vier migrantenparochies die het aartsbisdom telt, staan in de lijst met parochienamen.

Nagenoeg alle ‘grote’ parochies in het Aartsbisdom Utrecht die zijn ontstaan na het recente samenvoegingsproces hebben een eigen website. Daar is niet alleen informatie te vinden over de parochie, maar ook over de lokale geloofsgemeenschappen – die soms nog een eigen website hebben. Deze ‘lokale sites’ worden niet vermeld in het overzicht op aartsbisdom.nl: deze zijn immers terug te vinden via de parochiële websites. Enige uitzondering vormen de parochies die (nog) geen eigen website hebben.

Onderaan de lijst kunnen belangstellenden doorklikken naar de pagina ‘Aartsbisdom Utrecht in kaart’, waar alle parochies en lokale geloofsgemeenschappen letterlijk in kaart zijn gebracht. Door in te zoomen op die kaart worden de (globale) grenzen van de parochies zichtbaar en kunnen de kerklocaties aangeklikt worden.

Klik hier voor de lijst met parochienamen