Aartsbisdom > Nieuws > Onze Lieve Vrouwekerk in Apeldoorn zomers elke zaterdag open

Onze Lieve Vrouwekerk in Apeldoorn zomers elke zaterdag open

In de monumentale Onze Lieve Vrouwekerk (Hoofdstraat 18 Apeldoorn) viert het Aartsbisdom Utrecht de jaarlijkse Chrismamis. Deze kerk is op de zaterdagen van 18 juli t/m 29 augustus 2015 voor belangstellenden geopend van 10.00- 16.00 uur. ‘s Middags tussen 13.00 en 16.00 uur zijn ook kerkelijk museum De Schatkamer en de sacristie te bezoeken.

Iedereen is welkom de rijk versierde neogotische kerk te bezichtigen, of er een moment van stilte of gebed te zoeken. De toegang is vrij.
Misgewaden, wijwaterbakjes, kruisbeelden, en missaals: in kerkelijk museum De Schatkamer is een bijzondere verzameling voorwerpen uit het ‘rijke roomse leven” van weleer te zien die zowel in huiselijke kring als in de kerk gebruikt werden. Koster en verzamelaar Ben Pol is ‘s middags aanwezig om bezoekers er meer over te vertellen.

emmauskerk-apeldoorn-2-kl