Aartsbisdom > Nieuws > Lezing mgr. Woorts over Bijbelse etsen van Rembrandt

Lezing mgr. Woorts over Bijbelse etsen van Rembrandt

Rembrandt van Rijn was niet alleen als schilder, maar ook als etser een fenomeen. De tentoonstelling ‘Rembrandt in Zwart-Wit’ (t/m 5 oktober 2014) in Museum Gouda toont honderd originele etsen, afkomstig uit een particuliere collectie, bij elkaar gebracht in een prachtig overzicht, met speciale aandacht voor de Bijbel. De Utrechtse hulpbisschop H. Woorts houdt zondag 7 september in het museum een lezing naar aanleiding van deze expositie.

Met zijn Bijbelse etsen vertelt Rembrandt een boodschap. Zij maken een belangrijk deel uit van de verbeelding van het Oude en Nieuwe Testament. De Utrechtse hulpbisschop drs. Herman Woorts zal stilstaan bij diverse Bijbelse etsen. Wat laat Rembrandt zien? Hoe verbeeldt hij de boodschap en de verhalen uit de Bijbel? Mgr. Woorts onderwijst geschiedenis van de kerkelijke kunst in verscheidene seminaries en studeerde christelijke kunst in Rome.

Tijd: 15.30-16.30 uur
Kosten: gratis (excl. museumentree)

Museum Gouda
Oosthaven 9