Aartsbisdom > Nieuws > Landelijke start Actie Kerkbalans live te volgen

Landelijke start Actie Kerkbalans live te volgen

De Actie Kerkbalans start op 20 januari landelijk met een live uitzending via Facebook en YouTube vanuit de Pauluskerk in Baarn. De uitzending van ruim een uur wordt gepresenteerd door Leo Fijen en Joanne Bijleveld. Zij maken in een afwisselend programma de winnaars (in drie leeftijdscategorieën) van de eerste Nationale Fotowedstrijd ‘Jouw Kerk in Beeld’ bekend. Via Facebook kiest het publiek bovendien de publiekswinnaar. De foto met de meeste likes sleept deze prijs tijdens de uitzending definitief in de wacht.

Meer dan 2000 kerken in Nederland gaan die dag van start met hun lokale Actie Kerkbalans. Vele kerken trappen de campagne af door om 13.00 uur de klok te luiden of een ander startmoment op dat ogenblik. In de live uitzending wordt contact gelegd met kerken door heel Nederland. Ondertussen organiseren vier lokale kerken met elkaar het startmoment van Kerkbalans in Baarn. Ook zij komen terug in deze unieke live uitzending en zijn zo mee bepalend voor de dynamiek van het landelijke startmoment.
KRO-NCRV coryfee Leo Fijen: “Ik vind het een enorme eer dat ik deze uitzending voor Actie Kerkbalans samen met presentatrice Joanne Bijleveld mag presenteren. We maken er met elkaar een extra feestelijke start van. Het is zo belangrijk dat mensen bijdragen voor de plaatselijke kerken, die het bovendien meer dan waard zijn! Ik hoop op heel veel kijkers zaterdag 20 januari en een prachtig begin voor de Actie Kerkbalans als trending topic in 2018.”

De uitzending begint om 12.15 uur en is te zien via:

Het Facebookaccount van Actie Kerkbalans
Het YouTubeaccount van Actie Kerkbalans

Kijk hier voor meer informatie over de fotowedstrijd

Tags: