Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Enschede > Landelijke Ariëns-herdenking 2015

Landelijke Ariëns-herdenking 2015

De jaarlijkse Ariëns-gedachtenisviering vindt traditiegetrouw plaats op de derde zondag van november, in 2015 dus op 15 november. Zoals gebruikelijk wordt deze Eucharistieviering gehouden in de St. Jacobuskerk aan de Oude Markt te Enschede, de viering start om 11.00 uur.

Celebranten zullen zijn mgr. H.W. Woorts, hulpbisschop van het Aartsbisdom Utrecht en pastoor A.G.M. Monninkhof van de Jacobus de Meerdere-parochie te Enschede. Voorts assisteert diaken Th. Reuling, als permanent diaken verbonden aan de parochie H. Gabriël te Didam e.o., tevens lid van de Orde van Franciscaanse Seculieren (OFS).
Het thema van de Ariëns-gedachtenisviering is dit jaar ‘Verheugt u’, gebaseerd op dat van het Jaar van het Godgewijde Leven. Medewerking aan de viering verlenen het Ariëns Koor van de Ariënsgedachteniskerk te Enschede en de Kon. Leo Harmonie, in 1893 door Ariëns zelf opgericht. Na de H. Mis zijn alle aanwezigen welkom in het parochiecentrum achter de kerk voor een informeel samenzijn. Daar zullen ook weer boeken en kaarsen te koop zijn.

Tags: