Aartsbisdom > Nieuws > Kostersdag 2024 in Doetinchem: ‘Not done!’

Kostersdag 2024 in Doetinchem: ‘Not done!’

Voor alle kosters die actief zijn in het Aartsbisdom Utrecht wordt op donderdag 7 maart 2024 weer een kostersdag georganiseerd. Het thema van de dag is ‘Not done!’ – wat moet je als koster nu echt niet doen als je in de kerk bezig bent met het uitvoeren van je vrijwilligerstaken en waarom niet.

De dag begint met een Eucharistieviering die ook toegankelijk is voor alle andere belangstellenden, parochianen en/of familieleden. Vervolgens worden er diverse deelactiviteiten aangeboden.

• 10.30 uur Inloop en mogelijkheid voor een kop koffie
  • 11.00 uur Eucharistieviering, met vicaris Pauw als hoofdcelebrant
  • 12.00-14.00 uur Start deelactiviteiten (rondleiding kerk, de sacristie en koepel), inclusief lunchmoment
  • 14.00 uur Plenair programma met inhoudelijke presentatie over de missionaire parochie in relatie tot de koster en verdieping over de liturgie van de Goede Week
  • 14.50 uur Afsluitend woord door de diocesane werkgroep
  • 15.00 uur Informeel samenzijn met een drankje
  • 15.30 uur Sluiting

Ieder jaar wordt de kostersdag op een andere locatie in het aartsbisdom gehouden. Eerdere edities waren onder meer in Utrecht en Apeldoorn. Ditmaal vindt de bijeenkomst plaats in de OLV ten Hemelopneming kerk aan de Prins Hendrikstraat 36 te Doetinchem.

Om organisatorische redenen wil de Diocesane werkgroep voor kosters graag vóór 12 februari de namen ontvangen van de kosters die willen deelnemen aan de kostersdag in Doetinchem. Aanmelding s.v.p. per parochie (dus niet alle locaties afzonderlijk), via het betreffende parochiesecretariaat – klik hier voor het aanmeldingsformulier. Mailen met de secretaris van de Diocesane werkgroep voor kosters (dhr. Jos Westendorp) kan ook: joswestendorp@home.nl.