Aartsbisdom > Nieuws > Kersttafereel van 21 meter in kerk Huissen-Zand

Kersttafereel van 21 meter in kerk Huissen-Zand

In de kerk Heilige Martelaren van Gorcum in Huissen-Zand (parochie Levend Water) is momenteel een kerststal van 21 meter lang en 4,5 meter hoog te zien. Het tafereel is daarmee vijf meter langer dan vorig jaar. Liefst elf vrijwilligers werkten drie weken lang drie avonden per week aan de bouw van het tafereel.

Begin december was er nog een lichte paniek geweest bij de bouwers, toen het beeld van het kindje Jezus spoorloos leek. Gelukkig werd het tijdig teruggevonden in één van de vele dozen met onderdelen van het Kersttafereel.
Vanuit het Vaticaan ontving de organisatie vorig jaar complimenten, zo liet koster Albert Hendriks aan dagblad ‘De Gelderlander’ weten. Hij had toen foto’s van de stal naar de paus gestuurd. “Het Vaticaan dankte ons in deze moeilijke tijden van kerksluitingen,” aldus koster Hendriks in ‘De Gelderlander’. De kerk in Huissen-Zand wordt in 2015 aan de eredienst onttrokken, op 25 januari is de laatste Eucharistieviering. Tot dan is ook de kerststal te bewonderen.

De kerk Heilige Martelaren van Gorcum (Van Wijkstraat 35 Huissen-Zand) is dagelijks tussen 10.00 en 18.00 uur geopend.