Aartsbisdom > Nieuws > Kerken Kijken Utrecht van start

Kerken Kijken Utrecht van start

De bijzonder rijke geschiedenis van de stad Utrecht weerspiegelt zich in de vele historische kerken in de binnenstad. Voor de 31ste maal opent ‘Kerken Kijken’ deze zomer de deuren van twaalf monumentale kerkgebouwen in de Utrechtse binnenstad, waaronder de rooms-katholieke St. Catharinakathedraal, de St. Augustinuskerk en de St. Willibrorduskerk. Ook het Museum Catharijneconvent neemt deel aan deze editie.

Ruim 50.000 belangstellenden
Ruim 200 gidsen staan tot en met 14 september klaar, Zij laten de ruim 50.000 belangstellenden die dit initiatief trekt kennismaken met de architectuur- en cultuurgeschiedenis van de kerkgebouwen. Daarnaast zijn in alle opengestelde kerken korte beschrijvingen aanwezig van de bezienswaardigheden in het interieur. Zowel de toegang als de rondleidingen zijn gratis. Omdat veel van de kerken nog in gebruik zijn voor de eredienst, kan het voorkomen dat een kerk wegens huwelijks- of rouwdiensten gesloten is. Ook concerten of besloten evenementen kunnen tot sluiting leiden. Actuele gegevens hierover alsmede uitgebreide informatie over de deelnemende kerken is te vinden op de website van Kerken Kijken Utrecht, www.kerkenkijken.nl.

willibrordus
Sint Willibrorduskerk