Aartsbisdom > Nieuws > Kerken Kijken Utrecht 2018 ook via foto’s

Kerken Kijken Utrecht 2018 ook via foto’s

Kerken Kijken Utrecht wordt dit jaar voor de 36ste keer georganiseerd. De Utrechtse burgemeester Jan van Zanen opende eerder deze zomer deze editie, die nog t/m 7 september duurt. Twaalf kerken in de Utrechtse binnenstad zijn in deze periode voor het publiek geopend, zo’n tweehonderd vrijwillige gidsen zijn beschikbaar om mensen gratis rond te leiden. Elk jaar trekt Kerken Kijken Utrecht ruim vijftigduizend bezoekers, de St. Catharinakathedraal is één van de deelnemende kerken.

Nieuw is dat geïnteresseerden nu ook online via www.kerkenkijken.nl alvast een kijkje kunnen nemen wat er in de Utrechtse kerken te zien is. Van alle twaalf deelnemende kerken zijn namelijk 3600 foto’s en een uitgebreide toelichting op de geschiedenis van het gebouw beschikbaar gesteld. Op deze manier kunnen bezoekers thuis alvast bepalen welke kerken ze graag willen gaan zien. Met het handige plattegrondje kunnen geïnteresseerden ook de openingstijden opzoeken en een route bepalen. Omdat veel van de kerken nog in gebruik zijn voor de eredienst, kan het voorkomen dat een kerk wegens huwelijks- of rouwdiensten gesloten is.
Muziekliefhebbers kunnen tijdens Kerken Kijken Utrecht bovendien iedere week gratis een concert bijwonen van musici uit Utrecht, Rusland en Engeland in het prachtige decor van één van de Utrechtse binnenstadskerken. De concerten worden georganiseerd door Kerken Kijken Utrecht, podium voor amateurkunst ZIMIHC en het Utrechts Kerkgebouwen Overleg en ze worden mede mogelijk gemaakt door de gemeente Utrecht. De meeste concerten vinden plaats op vrijdagmiddag van 13.30 uur tot 14.15 uur.

Meer informatie: www.kerkenkijken.nl