Aartsbisdom > Nieuws > Kerken Kijken Utrecht 2017

Kerken Kijken Utrecht 2017

Deze zomer is de 35ste editie van Kerken Kijken Utrecht. Van 23 juni t/m 9 september zijn de deuren van elf binnenstadskerken voor het publiek geopend. Ruim tweehonderd vrijwillige gidsen staan klaar om mensen gratis rond te leiden. Alle kerken zijn rolstoeltoegankelijk. Per jaar trekt Kerken Kijken Utrecht ruim vijftigduizend bezoekers naar de binnenstad. Onder de deelnemende kerken is ook de St. Catharinakathedraal.

Voor de openingstijden van de kerken: klik hier (zie het nieuwsbericht van 5 april. Klik in het kaartje op de homepage op de namen van de kerken voor meer info). Soms is een kerk dicht wegens huwelijks- of rouwdiensten. Ook concerten of besloten evenementen kunnen tot sluiting leiden.

Foto: de cathedra (bisschopszetel) in de St. Catherinakathedraal

OLYMPUS DIGITAL CAMERA