Aartsbisdom > Nieuws > ‘Kerken Kijken Utrecht’

‘Kerken Kijken Utrecht’

Voor de 26ste keer vindt deze zomer ‘Kerken Kijken Utrecht’ plaats. Van 24 juni tot en met 13 september zijn ruim tien bijzondere binnenstadskerken kosteloos te bezichtigen. In alle opengestelde kerken zijn korte beschrijvingen van de bezienswaardigheden in het interieur aanwezig.

In de kerken zijn vrijwillige gidsen aanwezig, die gratis rondleidingen verzorgen. Net als in voorgaande jaren is ook de st. Catharinakathedraal te bezichtigen, met daarin de relieken van de heilige Willibrord en de zetel van zijn opvolger, de aartsbisschop van Utrecht.

De rijke geschiedenis van de stad Utrecht weerspiegelt zich onder andere in de vele historische kerken in de binnenstad. In deze stad bouwde Willibrord zijn eerste missiepost, vlak bij waar nu de Dom staat. Ook vele andere kerken getuigen van een rijk verleden. Wie de kerken bekijkt zal zien dat ze echter ook voor mensen van nu nog genoeg te bieden hebben.