Aartsbisdom > Nieuws > Kerkbalans 2016 wordt letterlijk ingeluid

Kerkbalans 2016 wordt letterlijk ingeluid

Kerkbalans is de jaarlijkse gezamenlijke geldwervingsactie van de Rooms-Katholieke Kerk, de Protestantse Kerk en de Oud-Katholieke Kerk. Deze kerken hebben ervoor gekozen om aankomend jaar Kerkbalans letterlijk in te luiden. Op zaterdag 16 januari 2016 is het de bedoeling dat om 12.00 uur door heel Nederland de klokken luiden voor de vrijwilligers van Kerkbalans. Zodat ze zich gesteund weten.

Dit ‘luidmoment’ maakt onderdeel uit van een korte startbijeenkomst die in de parochies en gemeenten wordt gehouden. “De klokken luiden we niet zelf. Dat laten we doen. Door bekende Nederlanders die de waarde van de kerk zien en willen uitdragen. Behalve de vrijwilligers nodigen we ook journalisten uit om bij het inluidmoment aanwezig te zijn. Zo creëren we een manier om journalisten op een positieve manier over Kerkbalans te informeren,” zo meldt de Kerkbalans-organisatie op haar website.

Klik hier voor meer informatie

Tags: