Aartsbisdom > Nieuws > Katholieke Jongerendag 2008: ‘Zout’

Katholieke Jongerendag 2008: ‘Zout’

De R.-K. Kerk wil haar jongeren uitdagen om ’smaakmakers’ te zijn in de Nederlandse samenleving. Daarom heeft de eerstvolgende Katholieke Jongerendag (KJD), die op 2 november 2008 in Den Bosch wordt gehouden, het thema ’Zout’ gekregen.

De KJD is het landelijke vervolg op de Wereldjongerendagen die in juli van dit jaar in het Australische Sydney plaatsvinden. Een eerdere editie van die WJD, Toronto 2002, had een vergelijkbaar thema als de jongerendag: “Jullie zijn het zout der aarde, jullie zijn het licht der wereld,” een verwijzing naar Matteüs 5.
De Katholieke Jongerendag is één van de drie grote evenementen die de katholieke kerk in Nederland jaarlijks voor jongeren organiseert. Afgelopen jaar werd de KJD door ruim 2.200 jongeren bezocht. De KJD is een initiatief van Jong Katholiek; de afdeling Jeugd en Jongeren van de Nederlandse Bisschoppenconferentie.

Tags: