Aartsbisdom > Nieuws > Kardinaal neemt boek over 100 jaar Bonifatiuskerk in ontvangst

Kardinaal neemt boek over 100 jaar Bonifatiuskerk in ontvangst

Kardinaal Eijk was op 21 april in Lichtenvoorde (parochie St. Ludger) aanwezig bij de presentatie van het jubileumboek 100 jaar Bonifatiuskerk. De kardinaal ontving na de pontificale H. Mis (waarin de Krönungsmesse van Mozart werd gezongen) het eerste exemplaar uit handen van Els Grevers, voorzitter van de locatieraad.

Pastoor Pikkemaat overhandigde het tweede exemplaar van het jubileumboek aan de 101-jarige mevrouw Malie. Zij vierde vorig jaar tegelijkertijd met de St. Bonifatiuskerk haar 100ste verjaardag. Het jubileum van de kerk werd in 2013 gevierd met verschillende activiteiten zoals een expositie, een theaterstuk en diverse vieringen. Voor het 265 blz. tellende boek zijn vele interviews gehouden met parochianen die herinneringen ophaalden aan de kerk en interessante wetenswaardigheden wisten te melden. Het was de bedoeling dat het boek de afsluiting zou vormen van het jubileumjaar, maar die deadline haalde een aantal auteurs niet. Niet erg, aldus Albert Hulshof (voorzitter van de boekcommissie): nu kon er een hoofdstuk toegevoegd worden met een terugblik op het jubileumjaar.

lichtenvoorde-2-foto-luuk-kouijzer

Foto’s: Luuk Kouijzer