Aartsbisdom > Nieuws > Kardinaal Eijk leeft mee met parochianen Hengelo

Kardinaal Eijk leeft mee met parochianen Hengelo

Naar aanleiding van de verwoestende brand in de Moeder Teresa kerk te Hengelo op maandag 8 juli heeft kardinaal Eijk een brief gestuurd aan de parochianen van deze geloofsgemeenschap. De brief is mede gericht aan alle parochianen van de parochie De Goede Herder, waartoe de Moeder Teresa kerk behoort. “Ook voor mij was de schok groot toen ik hoorde van de verwoesting van de Moeder Teresa kerk. Naar ik heb begrepen, wordt het gebouw als verloren beschouwd. Dat is verschrikkelijk voor de hechte gemeenschap rond deze kerk,” zo schrijft de kardinaal onder meer.

De kerk dateert uit 1998, “dus velen van u hebben deze kerk vanaf het begin meegemaakt,” aldus de Utrechtse aartsbisschop. “Het is de plek waar mensen zijn gedoopt, getrouwd en uitgeleide zijn gedaan naar hun laatste rustplaats. Er is niet alleen een gebouw in vlammen opgegaan, maar een huis van God waaraan velen van u zeer dierbare en waarschijnlijke ook emotioneel geladen herinneringen koesteren.”
Mede namens de andere leden van de bisdomstaf wenst hij de parochianen “heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Juist het gegeven dat u zo’n hechte gemeenschap bent, is belangrijk om dit verlies samen in gebed tot God te verwerken. De andere geloofsgemeenschappen zullen u daarbij ongetwijfeld steunen.” Kardinaal Eijk wenst hen daarbij “Gods onmisbare zegen toe en tevens de moed en de kracht die u op dit moment nodig hebt.”

Gelovigen van de Moeder Teresa kerk zijn dinsdagavond 9 juli uitgenodigd “voor een informeel samenzijn, ontmoeting, rouwen en met elkaar te praten over het verlies van onze Moeder Teresa kerk,” zo staat op de website van de parochie De Goede Herder. De bijeenkomst, waarbij ook het pastorale team en het parochiebestuur aanwezig zullen zijn, vindt plaats in de Esreinschool te Hengelo.

Klik hier voor de brief van kardinaal Eijk