Aartsbisdom > Nieuws > Kardinaal bezoekt tienerkamp Vietnamese parochie

Kardinaal bezoekt tienerkamp Vietnamese parochie

Kardinaal Eijk is op 25 juli in Lunteren op bezoek geweest bij het tienerkamp van de Vietnamese parochie in het Aartsbisdom Utrecht. Aan dit kamp van de parochie H. Maria, Koningin van de Vietnamese Martelaren (zoals de parochie voluit heet) nemen zo’n 160 tieners deel.

Het bezoek stond in het teken van een catechesemoment voor de groep tieners waarbij het onderwerp bidden (gebedsvormen) werd behandeld. Na afloop van het catechesemoment konden vragen gesteld worden aan de kardinaal. Diezelfde ochtend maakte de Utrechtse aartsbisschop ook kennis met de vormelingen uit deze parochie die op 17 september hun Vormsel ontvangen in Vinkeveen. De ochtend werd afgesloten met een gezamenlijke maaltijd waarna er nog kort tijd was voor een interview voor het kampjournaal.

Het Vietnamees tienerkamp vindt deze week plaats in Lunteren in kampeercomplex De Wildwal. Voor de circa 160 tieners worden gedurende de week meerdere catechesemomenten (waaronder vormselvoorbereiding) en sport- en spelactiviteiten georganiseerd.

Kardinaal Eijk met de keukencrew van het kamp

Tags: ,