Aartsbisdom > Nieuws > Juni-editie bisdomblad Op Tocht verschenen

Juni-editie bisdomblad Op Tocht verschenen

Medio juni rolde de zesde ‘Op Tocht’ van dit jaar van de persen. Naast veel parochienieuws bevat deze zomerse editie een aantal kerkelijk-culturele doe-tips voor de komende maanden. Ook is er opnieuw ruim aandacht voor het Heilig Jaar van de Barmhartigheid: naast een artikel over parochiële bedevaarten naar de Heilige Deur in Groenlo, is een bijdrage opgenomen vanuit de DKCI over het bezoeken van gevangenen.

Vicaris Pauw was aanwezig bij twee gouden koorjubilea, waarvan in woord en beeld verslag wordt gedaan. Verder in dit nummer onder meer: de 60ste Maria-Ziekenbedevaart in Renkum, de onthulling van een nieuw Mariabeeld in de Lourdesgrot bij Driebergen-Rijsenburg, een bespreking van een nieuwe biografie van kardinaal De Jong en aandacht voor de komende Vredesweek.

In zijn column in het bisdomblad Op Tocht focust kardinaal Eijk op de vakantieperiode die voor de deur staat: “In de meeste parochies wordt vlak vóór en tijdens deze maanden gebeden voor een behouden aankomst en een veilige thuiskomst voor mensen die op vakantie gaan of zijn. En we weten dat dat geen overbodig gebed is. Elke jaar weer vallen er de nodige slachtoffers bij verkeersongelukken en sportieve vakantie-activiteiten, zoals zwemmen, bergbeklimmen en noem maar op.” Patroonheilige voor vakantiegangers en mensen die op reis zijn, is de heilige Christoffel. Over hoe hij dat is geworden, schrijft kardinaal Eijk in het vervolg van zijn column.

– Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
– Klik hier voor een abonnement op ‘Op Tocht’