Aartsbisdom > Nieuws > Jubileumkalender H. Michaëlkerk Schalkwijk

Jubileumkalender H. Michaëlkerk Schalkwijk

De H. Michaëlkerk in Schalkwijk (bij Houten, parochie Paus Johannes XXIII) bestaat dit jaar 135 jaar. September 2014 is daarom bestempeld tot feestelijke jubileummaand met een aantal bijzondere activiteiten. Om geen ervan te missen, ontvangt de dorpsgemeenschap deze week een vrolijke Jubileumkalender met hierop het aanbod aan activiteiten, zo laat de locatieraad weten.

In een grote oranje boom hangen de data met activiteiten. Op de achtergrond valt het silhouet van de Michaëlkerk te zien. “Wil je iets meer weten, dan kijk je verder in de bijbehorende lijst. Of je zoekt het op de site van de kerk. Er zijn natuurlijk activiteiten voor allerlei leeftijden. Zo komen jong en oud aan bod. Speciaal voor het 135-jarig bestaan staan er bijzondere dingen op stapel: een kunstproject van kunstenares Agnes de Kok en de uitgave van een inspirerend Getijdenboek in december. RKK/KRO televisiemaker Leo Fijen houdt een lezing en er wordt een Vredespaal opgericht,” aldus de locatieraad.

Het kerkgebouw krijgt in september een extra feestelijk ‘aankleding’. Dit komt omdat veel Schalkwijkers en mensen uit Tull en ’t Waal hun creativiteit laten zien. Gedurende de feestmaand is deze brede kunsttentoonstelling te bezichtigen tijdens de vieringen en de open kerkmiddagen op de zondagen in september. Zo zijn er schilderijen, tekeningen, keramiek, gedichten, beeldhouwkunst, verhalen, foto’s, muziek, handwerkobjecten et cetera.

Klik hier om de Jubileumkalender te downloaden