Aartsbisdom > Nieuws > Jubileumeditie bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen

Jubileumeditie bisdomblad ‘Op Tocht’ verschenen

Dit jaar viert het bisdomblad Op Tocht zijn 25-jarig jubileum. Vergeleken met bisdombladen als Samen Kerk van het bisdom Haarlem-Amsterdam (Jaargang 39) en De Sleutel van het bisdom Roermond (Jaargang 41) is Op Tocht nog relatief jong. Afgelopen week verscheen het tweede nummer in deze 25ste jaargang, met daarin een speciaal jubileumkatern.

(Eind)redacteur van het eerste uur Marjet de Jong kijkt in deze jubileumeditie terug op de start van het bisdomblad – de tijd van typemachines en lijm in plaats van computers, digitale foto’s en opmaakprogramma’s. Ook in het katern: interviews met enkele medejubilarissen: pastoor Boogers is dit jaar 25 jaar priester en Gerard Beemster is 25 jaar verbonden aan het Kathedrale Koor Utrecht en aan de Kathedrale Koorschool in die plaats. Verder een greep uit 25 jaar nieuws in het Utrechtse bisdomblad en een overzicht van de verschillende stijlen covers die in die 25 jaar het blad hebben gesierd – inclusief de kortstondige voorloper ‘Aartsbisdom Nieuws’.

Buiten het jubileumkatern biedt deze Op Tocht zoals gebruikelijk veel nieuws, onder meer over de Landelijke RKK Parochiedag, het nieuwe Leerhuis voor Caritas en Diaconie, Vastenaktie 2014 en de expositie ‘Thuis in de Bijbel’ in Museum Catharijneconvent. In de reeks interviews met jongeren die werk maken van hun geloof, sprak Op Tocht met Bram Hengeveld uit Barneveld (parochie St. Lucas). De column van kardinaal Eijk is ditmaal getiteld ‘Waardevol leven’. Hierin spreekt de Utrechtse aartsbisschop onder meer over de Barmhartige Samaritaan, die in de christelijke traditie van oudsher wordt voorgehouden als icoon bij uitstek voor medewerkers in de gezondheidszorg.

Klik hier voor de column van kardinaal Eijk
Klik hier om de jubileumeditie van Op Tocht te bestellen (vermeld s.v.p. dat u Op Tocht 2-2014 wilt ontvangen) of voor een abonnement

Tags: