Aartsbisdom > Nieuws > Jongerencollecte: onmisbaar voor jongerenwerk

Jongerencollecte: onmisbaar voor jongerenwerk

In het weekeinde van 19 en 20 november vindt de jaarlijkse Jongerencollecte plaats. De parochiebesturen in het Aartsbisdom Utrecht hebben daarover begin november een brief ontvangen van vicaris Pauw, vicaris voor Catechese en Jeugd & Jongeren. Hierin schrijft hij onder meer: “Grote evenementen als de Wereldjongerendagen en de landelijke Katholieke Jongerendagen brengen jongeren in beweging. Een hoopvol teken! Ook als u zelf in uw parochie weinig jongeren ziet, mag u kracht putten uit deze hoopvolle signalen. Er zijn 1200 jongeren enthousiast teruggekomen uit Madrid. En vele andere jongeren in Nederland dragen hetzelfde vuur in hun hart.”

“Om die vlam brandend te houden en om met elkaar en met u Kerk te zijn,” hebben de jongeren ondersteuning nodig. Het jongerenwerk wil dit stimuleren. Vicaris Pauw: “Onze jongerenwerkers doen belangrijk werk: ze leggen contacten met jonge mensen binnen en buiten de Kerk. Ze organiseren ontmoetingen, vormingsdagen en diaconale projecten. Ze stimuleren jongeren om zich in te zetten in hun parochie. Ook op landelijk niveau gebeuren belangrijke dingen: Jong Katholiek geeft een impuls met grote evenementen, bereikt daarmee nieuwe jongeren, en werkt mee aan materialen voor tiener- en jongerengroepen.”

Via de Jongerencollecte kunnen parochies en parochianen het jongerenwerk steunen. “Uw gebed en financiën zijn onmisbaar om het jongerenwerk in stand te houden. Bidt en collecteert u op 19 en 20 november voor onze jongeren?,” zo vraag vicaris Pauw tot besluit. Bij zijn brief is een bijlage meegestuurd met informatie over de projecten die door en voor jongeren worden uitgevoerd met behulp van de Jongerencollecte. Verder bevat de bijlage praktische informatie omtrent de financiën. De brief en de bijlage zijn hieronder te downloaden.

Klik hier voor de volledige brief
Klik hier voor de bijlage

Foto: Jongeren uit het Aartsbisdom Utrecht tijdens de Wereldjongerendagen, deze zomer in Madrid