Aartsbisdom > Nieuws > Jaarprogramma Jaar van het Geloof beschikbaar

Jaarprogramma Jaar van het Geloof beschikbaar

Op deze website is een speciale pagina gemaakt, gewijd aan het aankomende Jaar van het Geloof. Op die pagina zijn onder meer nieuwsberichten over dit jaar en diverse materialen ter voorbereiding samengebracht. Zo kunnen parochies hier het speciale logo voor het Jaar van het Geloof downloaden in web- en drukwerkkwaliteit.

Daarnaast bevat de pagina een agenda met de activiteiten waarmee het Aartsbisdom Utrecht het Jaar van het Geloof onder de aandacht wil brengen.

Het door paus Benedictus XVI uitgeroepen Jaar van het Geloof wordt gevierd van 11 oktober 2012 (de vijftigste verjaardag van het begin van het Tweede Vaticaans Concilie) tot en met 24 november 2013 (het hoogfeest van Christus, Koning van het Heelal). Het jaar staat ook in het teken van 20 jaar Catechismus. Paus Johannes XXIII opende het Tweede Vaticaans Concilie om de Kerk ‘bij de tijd te brengen’ en dichter bij haar apostolische bronnen te brengen. Paus Benedictus XVI wil met dit themajaar een nieuwe impuls aan de missie van de Kerk geven. Het Aartsbisdom Utrecht geeft hieraan gehoor met een jaarprogramma waarin met een diversiteit van activiteiten het Jaar van het Geloof onder de aandacht wordt gebracht. Dit voorlopige programma zal de komende tijd regelmatig worden aangevuld.

Voor het overzicht van het ‘Jaar van het Geloof’, klik hier.

Tags: