Aartsbisdom > Nieuws > Jaarplanning jongerenactiviteiten verschenen

Jaarplanning jongerenactiviteiten verschenen

Het Jongerenplatform Utrecht heeft de nieuwe jaarplanning van de jongerenactiviteiten in het Aartsbisdom Utrecht uitgebracht. Het gaat om de periode van september 2011 tot en met augustus 2012. Op de lijst staan enkele ’oude bekenden’ (zoals de diocesane Wereldjongerendag ’Passion’ op Palmzondag en de zomerse kinder- en tienerkampen), maar ook een aantal nieuwe initiatieven wordt in het komende werkjaar georganiseerd zoals vormingsweekenden en een misdienaarsdag. De jaarplanning zal naar alle parochies gestuurd worden.

Het jaarprogramma wordt in chronologische volgorde aangeboden, maar ook als overzicht verdeeld in verschillende doelgroepen: jongeren, tieners, vormelingen, misdienaars, kinderen en begeleiders. Daarnaast is er een verkorte versie in de vorm van een flyer. De eerste activiteit is het openingsfeest op 2 oktober. Verder worden in 2011 al twee van de drie geplande vormingsweekenden gehouden. Deze worden georganiseerd in samenwerking met de bisdommen Haarlem-Amsterdam en Den Bosch en zijn bedoeld voor jongeren (16-30 jaar) die zich meer willen verdiepen in het katholieke geloof.
In 2012 staan onder meer drie Vormseldagen gepland: één in elk van de drie vicariaten (Utrecht, Deventer en Arnhem). Een ander hoogtepunt is de bisdombedevaart naar Lourdes (28 april-5 mei), waarvoor kinderen, tieners en jongeren expliciet zijn uitgenodigd om mee te gaan. Van een aantal activiteiten is nog niet alle informatie beschikbaar, aanvullingen volgen in de komende maanden.

Voor de volledige jaarplanning, klik hier.
Voor de flyer, klik hier.

Tags: