Aartsbisdom > Nieuws > Interkerkelijke Pinksterviering Wijk bij Duurstede

Interkerkelijke Pinksterviering Wijk bij Duurstede

Zondag 8 juni (eerste Pinksterdag) vindt er voor de vierde keer een interkerkelijke Pinksterviering plaats in de openlucht, georganiseerd door kerken uit de gemeente Wijk bij Duurstede. De viering wordt gehouden op de Markt voor de Grote Kerk en duurt van 14.00 tot 15.30 uur. Het thema is dit keer: ‘Leven met lef!’

“De afgelopen openluchtvieringen waren druk bezocht en brachten veel positieve reacties. Muziek speelt een belangrijke rol tijdens de Pinksterviering: een gelegenheidskoor en een band o.l.v. Tom van Ginkel maken er een muzikaal feest van. Er wordt uit de Bijbel gelezen, er is een spreker en er wordt een verhaal voor de kinderen verteld,” zo meldt de parochie Paus Johannes XXIII waarin WIjk bij Duurstede ligt. Vanuit de parochie zal pastoraal werkster Meike Hettinga mee voorgaan.
De viering ‘Leven met lef!’ is een initiatief van en wordt georganiseerd door leden van de verschillende kerken en geloofsgemeenschappen: Baptistengemeente de Haven Wijk bij Duurstede, Hervormde Gemeenten Wijk bij Duurstede en Overlangbroek, Protestantse Gemeenten Wijk bij Duurstede en Cothen, Rooms-Katholieke Kerk Wijk bij Duurstede en Cothen.

De openluchtviering is zowel rechtstreeks als achteraf te beluisteren via www.kerkomroep.nl: ‘Grote of St.Janskerk te Wijk bij Duurstede’

Meer informatie:
www.kerkenbijduurstede.nl.