Aartsbisdom > Nieuws > Inspiratiedag Adventsactie: bevlogen de Advent ingaan

Inspiratiedag Adventsactie: bevlogen de Advent ingaan

De Adventsactie organiseert op zaterdag 1 december een Inspiratiedag in De Bilt. De dag dient als inspiratiemoment voor de komende adventsperiode. Daarnaast krijgen aanwezigen de kans om kennis te maken met de negen projecten die dit jaar ondersteund worden door de Adventsactie. Er zijn verschillende gastsprekers en er is ruimte voor uitwisseling en ontmoeting tijdens de gezamenlijke lunch en borrel.

De middag is bedoeld voor iedereen die zich wil voorbereiden op de Advent: parochianen, leden van pastorale teams, vrijwilligers en jongeren. Tijdens de bijeenkomst geven diverse sprekers en projecthouders inhoudelijk vorm aan het programma door de aanwezigen kennis te laten maken met de negen voorkeursprojecten. Ook krijgen de aanwezigen te horen op welke manier deze projecthouders zich direct en/of indirect inzetten voor de voorkeursprojecten.
Twee gastsprekers van de katholieke organisatie Fidesco (Johannes en Miriam Witt) zullen spreken over de betekenis van Advent en de plek van het missiewerk. Daarnaast is er ruimte voor onderlinge ontmoeting en uitwisseling.

De Inspiriatiedag vindt plaats op zaterdag 1 december van 11.30 tot 17.00 uur in Pastoraal Centrum St. Michaël-Laurens (Kerklaan 31) en de St. Michaelschool in De Bilt en is met het openbaar vervoer te bereiken. Voor een lunch wordt gezorgd. Deelname aan de dag is gratis, een vrijwillige bijdrage is welkom.
Aanmelden: www.adventsactie.nl (onder het kopje ‘Inspiratiedag’) of via e-mail: info@adventsactie.nl.