Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Ierland > Informatieavond over bedevaart naar Ierland

Informatieavond over bedevaart naar Ierland

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert van 9 t/m 15 juni 2020 een bedevaart naar Ierland. In de parochies St. Ludger en St. Paulus leeft de hoop om met een groepje parochianen deel te nemen aan deze bijzondere bedevaart. Daarom wordt samen met pastor Ronald den Hartog op woensdag 12 februari een informatiebijeenkomst georganiseerd in Lichtenvoorde. Belangstellenden uit andere parochies zijn van harte welkom.

Gelovigen uit de parochies St. Ludger en St. Paulus kunnen zich aanmelden voor deze avond bij pastor Den Hartog (pastor.den.hartog@gmail.com), geïnteresseerden van daarbuiten kunnen zich aanmelden bij Ben Lokate (lokate@aartsbisdom.nl). De informatiebijeenkomst vindt plaats in de Parochiezaal aan de Rapenburgsestraat 23 te Lichtenvoorde en start om 19.30 uur.

Een bedevaart is een prachtige manier om het geloof te verdiepen, nieuw indrukken op te doen en medegelovigen (beter) te leren kennen. Deelnemers krijgen tijdens deze avond meer te horen over het land Ierland en de bedevaart die het aartsbisdom erheen organiseert onder begeleiding van mgr. Woorts en vicaris Cornelissen. Het groene Ierland staat bekend om de mooie natuur en de rijke rooms-katholieke historie. Missionarissen uit Ierland verkondigden het geloof op het Europese vasteland, één van de bekendste is de nationale heilige Sint Patrick. Maar ook ‘onze’ St. Willibrord, apostel van de Lage Landen en patroonheilige van de Nederlandse Kerkprovincie en ons Aartsbisdom Utrecht, verbleef dertien jaar in een Iers klooster voordat hij hier met elf medemonniken het geloof in Christus en het Evangelie kwam brengen.

Programma van de bedevaart in vogelvlucht:
In de ochtend vliegt u met Aer Lingus van Amsterdam naar Dublin, de hoofdstad van Ierland. Vanuit deze stad begint uw bedevaart door het mystieke Ierland. In Dublin bezoekt u onder andere St. Mary’s Pro Cathedral, de Book of Kells en St. Patrick’s Cathedral. U reist via Glendalough en het klooster van Clonmacnoise naar Knock, waar u een uitgebreid bezoek aan het Heiligdom brengt. Vervolgens reist u naar de heilige berg van St. Patrick en viert u de Eucharistie. Vanuit Knock reist u via de Cliffs of Moher naar Killarny. Na een bezoek aan St. Mary’s Cathedral gaat u naar de Gallarus Oratory in Dingle. Op de laatste dag bezoekt u in de ochtend Killarney en de Ring of Kerry en vliegt u aan het einde van de middag terug naar Nederland vanuit Cork. Uiteraard vieren we elke dag samen de Eucharistie.

Klik hier voor de folder van deze bedevaart

klik hier voor de website van VNB

Tags: