Aartsbisdom > Diaconie > Informatie DKCI verhuisd naar website aartsbisdom

Informatie DKCI verhuisd naar website aartsbisdom

Na een half jaar onderbreking is medio februari weer een Diaconale Nieuwsbrief verschenen. Ook is recent het onderdeel ‘diaconie’ op de website van het Aartsbisdom Utrecht aangevuld, uitgebreid en beter zichtbaar gemaakt.

Parochiële Caritasinstellingen (PCI-en) vinden op www.aartsbisdom.nl/diaconie de informatie waarvoor zij tot eind vorig jaar op de website van de Diocesane Kerkelijke Caritasinstelling (DKCI) terecht konden. Verder is er een permanente plek ingeruimd voor de Ariëns Prijs voor Diaconie, staan nieuwsberichten over diaconie overzichtelijk bijeen op één pagina en zijn hier de artikelen over diaconie in bisdomblad ‘Op Tocht’ (sinds eind 2015) gebundeld. Bovendien is er een overzicht gemaakt van de diaconale werkbezoeken van kardinaal Eijk en mgr. Hoogenboom in de afgelopen jaren aan projecten in de parochies. Wie de Diaconale Nieuwsbrief nog eens na wil lezen, kan eveneens hier terecht.

Diaconale Nieuwsbrief
De nieuwe Diaconale Nieuwsbrief is samengesteld door diocesaan diaconaal werker Hans Oldenhof, die in een voorwoord aan de lezers onder meer schrijft: “Het doel van deze Nieuwsbrief is om bisdombreed duidelijk te maken dat diaconie leeft en hoe bewogen, veelzijdig en creatief diaconale vrijwilligers zijn.” De Diaconale Nieuwsbrief verschijnt voortaan vier keer per jaar.

Diaconie en caritas
Diaconie en caritas zijn wezenlijke elementen van de R.-K. Kerk. Het woord ‘diaconie’ komt van het Griekse diakonia en betekent dienst. Caritas betekent liefde. De Kerk ziet caritas en diaconie, in de zorg voor de naaste(n), als één van haar belangrijkste taken. In caritas en diaconie maakt de Kerk concreet werk van een meer rechtvaardige wereld.

Voor een abonnement op de Diaconale Nieuwsbrief of om wijzigingen door te geven: klik hier (vermeld s.v.p. in het onderwerpveld: Diaconale Nieuwsbrief)

Tags: