Aartsbisdom > Nieuws > Impulsdag ter voorbereiding op de Dag van het Jodendom 2013

Impulsdag ter voorbereiding op de Dag van het Jodendom 2013

De Katholieke Raad voor Kerk en Jodendom (KRI) organiseert op woensdag 23 oktober een impulsdag ter voorbereiding op de Dag van het Jodendom die in januari 2013 plaatsvindt. Thema is ‘zorg voor de schepping’.

‘In het begin schiep God de hemel en de aarde.’ Zo begint het Bijbelse scheppingsverhaal, het verhaal over de mens in de wereld. De eerste hoofdstukken van de Bijbel maken duidelijk dat God de mens bedoeld heeft als een verantwoordelijk wezen. Mensen hebben de opdracht zorg te dragen voor elkaar en voor de wereld om hen heen. Tijdens de Dag van het Jodendom 2013 staat de vraag centraal wat voor Joden en christenen de scheppingsgedachte en de opdracht zorg te dragen voor de wereld betekenen.
Wat zeggen onze beide tradities daarover? En hoe kunnen onze tradities ons inspireren om een antwoord te vinden op de vragen van vandaag de dag? Wat kunnen we als Joden en christenen zelf doen om te werken aan het behoud van de schepping? Op www.dagvanhetjodendom.nl is het gehele programma beschikbaar. Er is een speciale projectpagina ingericht met werkmateriaal.

De Impulsdag vindt plaats op dinsdag 23 oktober van 13.00-17.00 uur in de Glazen Zaal van de Liberale Gemeente Den Haag Beth Jehoeda, Prinsessegracht 26, 2514 AP Den Haag, tel.: 070 7504680.

Aanmelden o.v.v. naam en adres bij voorkeur via info@dagvanhetjodendom.nl of via tel.: 030 2326925.
Vermeld bij aanmelding a.u.b. de workshop van uw eerste en tweede keuze.
Er wordt één ronde workshops aangeboden.
Kosten voor deze middag zijn € 32,50, te voldoen via banknummer 66.32.20.726
t.n.v. RK Kerkgenootschap te Utrecht, onder vermelding van ‘Impulsdag’.

Klik hier voor de uitnodiging en het programma.