Aartsbisdom > Nieuws > Impulsdag diaconie 2009: ‘Door armoede geraakt’

Impulsdag diaconie 2009: ‘Door armoede geraakt’

In Apeldoorn vindt op zaterdag 18 april de impulsdag diaconie plaats, georganiseerd door de diocesane diaconale werkers van het Aartsbisdom Utrecht. Deze dag staat in het teken van het armoede vraagstuk. In het programma wordt ingegaan op de resultaten uit het armoedeonderzoek 2008 onder de PCI-en en op de aanbevelingen, die hieruit voortgekomen zijn. “Armoedebestrijding vraagt om inzet. Zeker nu de recessie toeslaat,” zo stelt de uitnodiging voor deze dag.

De diocesane diaconale werkers nodigen voor deze dag de mensen uit die werkzaam zijn binnen de diaconie in de parochie en de parochiële caritas. Deze impulsdag, die wordt gehouden in de Drie Ranken in Apeldoorn, wil laten zien op welke wijze mensen die werkzaam zijn in de diaconie een bijdrage kunnen leveren aan de armoedebestrijding. Het gaat hierbij om onder meer het signaleren van armoede, hoe samen te werken met de voedselbank, hoe werkt schuld-hulpverlening en nog vele andere zaken, waarmee we binnen de parochie en PCI geconfronteerd worden als het om de armoedeproblematiek gaat.

In de folder is het gehele programma te lezen. Deze folder is ook te downloaden op http://www.dkci-utrecht.nl, gaag vóór 12 april een opgave inzenden.
Tevens kunnen deelnemers aan deze dag kennis maken met het nieuwe team van diocesane diaconale werkers. Zij hopen dan ook velen op deze dag te mogen ontmoeten.